Hola a tots!Avui us parlaré de l'experimentació,concretament d'una
xerrada que ens va venir a fer en Dani,un noi que treballa en una llar
d'infants. La seva filosofia, és deixar fer als nenes,és a dir,que aprenguin ,descobreixin
com són les coses i quina funció tenen per ells mateixos a traves de
l'experimentació. Els infants tenen opcions en tot moment de fer el que els hi
agrada dins de l'aula aixó es molt positiu i no tallar-li les ales als infants perquè
igual en aquell moment estaven aprenen alguna cosa molt important i
significativa per ells pel seu desenvolupament cognitiu, tot i que no ho sembli
es així com aprenen.A les aules tenen unes taules d'experimentació per
complir amb els reptes personals dels infants ,anomenades taules
d'experimentació on ells són els únics protagonistes del seu joc, on no hi han
regles imposades sinó llibertat de crear manipular ,sentir que alló que fan te
algun significat. No cal dir que estic totalment d'acord amb la metodologia
d'aquest noi a la seva aula,jo la veritat es que si tingues l'oportunitat de
treballar i tingues aquesta opció de modificar l'aula aniria introduint més
l'experimentació sigui amb safates o grans taules on els nenes no s’estoressin
uns dels altres i poguessin descobrir les característiques de les coses a
traves de les seves vivències i experiències pròpies. El fet de no fer fitxes
o de portar coses als pares no significa que hagin assimilat el contingut
d'alló que la mestre explica en canvi amb un aprenentatge més significatiu es
molt possible que entenguin moltes de les coses que succeeixen com que pasa si
tiro els macarrons al terra o perque un element pesa més que un
altre o perque hi cap més aigua en una gerra que en un got o diferenciar els
objectes per la forma el color el tacte,milions de coses és poden aprendre amb
l'experimentació
No hay comentarios:
Publicar un comentario